donderdag 31 januari 2008

Hymnen van het laatste uur

(Jesse rouwt)

Kapper, kapper, knip ons kop
Knapper, knapper, en heel dapper
Literfles, volledig op
Eet je roodfluwelen stapper

Romantiek, romantiek
Niet zo vrees'lijk realistisch
Maakt me ziek, me ziek muziek
Opgeklopt expressionistisch

Nu is alles niet meer lang
Nu is niks nog wat het lijkt
Kijk, daar ligt een blauwe slang
Zie eens hoe hij grijnzend kijkt!

Circusslangen slingeren
Slungelig langs scheve lampen
Circusslangen slingeren
Stil in zeven blauwe dampen

'Waarom alles toch met kleur?'
Klonk het door de dichte deur
Klonk het echoend en naakt
'En droeg mijn ziel als een coureur'

Als op straat een zwerver braakt
En hij iemands tenen raakt
Raakt iemand in een slecht humeur
Humeur verpest humeur gekraakt

Zweet, urine, whisky, pus
Geheimpje van de oude Rus
Dylan? Dylan? Dylan? Dylan?
Geef die foto toch een kus

Veto tepeltaart en billen!
Starostin moet je niet willen
Je zus! Je zus! Je zus! Je zus!
om de honger maar te stillen

Wolken, wolken, warme dolken
Jan Limoen, de doodshoofdvlinder
Flappert, flappert, fleurig, vlezig
Vlezig? Vlezig! Ik ben bezig!

Vrolijke bezichtiging
Ogen, oren open houden
Ogen aaien zacht haar liezen
Jammer en iets met mijn kiezen

Rampzalig hondje, blaffend fief
Rampzalig hondje, zonder oren
Rampzalig hondje, maneschijn
RAMPZALIG HONDJE, SCHUDDEND KONTJE

Zing een Duits en duister liedje
Ring, Egyptischer en rood
Ding, ding, leeg object met wielen
Ving een glaasje melk voor hem

Toen vanuit de rode aarde
kwam een dwerg met muts en baarde
Iets dat wegsprong in de kilte
Licht gegil en toen slechts stilte

(Carl sterft)

9 opmerkingen:

Anoniem zei

abcd efgh ijkl mno pqrs tuv wxy

Anoniem zei

je reacties beginnen me de keel uit ge hangen

Anoniem zei

:(

Anoniem zei

had ik maar zo'n plafond.

Carl Piccadilly zei

hihi

Anoniem zei

Als ik een acteur was die een trippende Rik zou spelen zou ik PRECIES zo doen.

jesper zei

wie is carl?

(ik vind die zin 'ogen aaien zacht haar liezen' toch wel vrij cool trouwens. oh, net als 'licht gegil en toen slechts stilte', die is ook mooi.)

Anoniem zei

stiekem heb ik deze blog niet gelezen.

ik kom er niet doorheen. en dat valt me van jullie tegen

Carl Piccadilly zei

en dat valt ons van jou tegen...
en dat terwijl ik een blog voor je gemaakt heb.
trouwe fan? of...toch niet....